ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeKritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Ders Özeti ve Stüdyo Çalışma Düzeni Seminer ve Tartışma: Kurum Kimliği ve Kavramsal Yaklaşım Seminer ve Tartışma: Denizel Ortamda Tasarım | Ev Ödevi: Seçtiğiniz Firmanın Kurum Kimliğini oluşturan Elemanlar ve Özellikler üzerine bir Rapor Hazırlayın |
2 | Atölye Çalışması 1: Esin Kaynakları Atölye Çalışması 1: Kullanıcı ile Empati Kurma | Stüdyo Çalışması: Esin Kaynakları Panosu Hazırlayın Stüdyo Çalışması: Kullanıcıların bir gününü Tarif Edin |
3 | Atölye Çalışması 1: Düşüncelerini İfade Etme Atölye Çalışması 1: Yaklaşımı Oluşturma | Stüdyo Çalışması: Eskizlerinizden oluşan bir Sunuş Panosu Hazırlayın Stüdyo Çalışması: Rapor ve Perspektifler ile Yaklaşımınızın Sunumunu Yapın |
4 | Atölye Çalışması 1: Yaklaşımın Projeye Uygulanması | Stüdyo Çalışması: Yaklaşımınızı dikkate alarak Ana Güverteyi Tasarlayın |
5 | Atölye Çalışması 1: Projenin Geliştirilmesi | Stüdyo Çalışması: Tasarımınızı Revize Edin |
6 | Atölye Çalışması 1: Jüri | |
7 | Seminer ve Tartışma: Mekan Planlama Ergonomi Seminer ve Tartışma: Endüstriyel Mutfaklar Teknik Gezi üzerine Öğrenci Gruplarının Sunumları | Ev Ödevi: Firma Yatının Mutfak İşleyişi üzerine bir Rapor Hazırlayın |
8 | Atölye Çalışması 2: Mekan Planlama | Stüdyo Çalışması: Alt Güvertedeki Mekanlar ile Mutfaktaki Özel Ekipmanların bir Listesini Yapın Stüdyo Çalışması: Alt Güvertedeki gerekli mekanları Yerleştirin |
9 | Atölye Çalışması 2: Mekan Planlama | Stüdyo Çalışması: Alt Güvertedeki her mekanı detaylı olarak Tasarlayın |
10 | Atölye Çalışması 2: Mekan Planlama | Stüdyo Çalışması: Bir Avan Proje Önerisi Hazırlayın |
11 | Atölye Çalışması 2: Jüri | Ev Ödevi: Denizel İçmekan Malzemeleri üzerine bir Araştırma Yapın |
12 | Atölye Çalışması 3: Malzeme Spesifikasyonları | Stüdyo Çalışması: Seçtiğiniz malzemeleri seçtiğiniz mekana Uygulayın |
13 | Atölye Çalışması 3: Malzeme Spesifikasyonları | Stüdyo Çalışması: Malzeme Seçimlerinizi ve Özelliklerini gösteren bir çizim seti Hazırlayın |
14 | Atölye Çalışması 3: Malzeme Spesifikasyonları | Stüdyo Çalışması: Render Sahneler çekebilmek için Seçtiğiniz Mekanın 3 boyutlu dijital modelini Yapın |
15 | Donem Degerlendirmesi | |
16 | Donem Degerlendirmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 1 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 1 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 4 | |
Proje | 1 | 22 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 14 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 195 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest